Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autosalon v Jihlavě
Mátlová, Michaela ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bylo navrhnout dvě varianty ocelové konstrukce objektu autosalónu. Půdorysné rozměry konstrukce jsou 35 x 50 metrů. Objekt dosahuje výšky 8,8 m nad okolní terén. Objekt tvoří dvě části. Výstavní část autosalónu bude částečně prosklená a její součástí jsou i kancelářské prostory. Druhou část tvoří přiléhající autodílna. Varianty se liší konstrukcí zastřešení výstavní části autosalónu. Součástí práce jsou dva statické návrhy nosné ocelové konstrukce autosalónu. Vítězná varianta rámové konstrukce obsahuje řešení vybraných detailů a vypracování výkresové dokumentace.
Polyfunkční dům v Brně
Lacinová, Michaela ; Drobníček, Ladislav (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Předmětem zadání bakalářské práce je řešení novostavby polyfunkčního domu v Brně v městské části Líšeň. Terasový dům je navržen ve svahu mezi ulicí Novolíšeňskou a ulicí Josefy Faimonové. Dopravně je napojen na ulici Novolíšeňskou. Velmi svažitý terén byl určujícím z hlediska výhledu na městskou část Brno-Líšeň. Další klíčový prvek, který návrh ovlivnil, je konstrukce bytové části – obytné kontejnery firmy INTECON. Tyto obytné kontejnery tvoří 8 bytových jednotek různých velikostí. Polyfunkční dům je 3 podlažní objekt, se dvěma podlažími bytů a přízemím s polyfunkčními prostory. Tyto prostory jsou tvořeny dvěma obchody, kavárnou, pronajímatelným prostorem, podzemním parkováním, sklepními kójemi pro bytovou část a technickým zázemím pro celý objekt Důležitým prvkem fasády bytové i polyfunkční části je výrazné prosklení. V bytové části ho tvoří velká okna s francouzskými dveřmi, které vedou na terasy jednotlivých bytů. V polyfunkční části ho tvoří prosklené výlohy obchodů a prosklení kavárny. Polyfunkční dům je navržen jako spojení tradičních materiálů a nových technologií, které dohromady představují podstatu moderní architektury.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Sudolský, Filip ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce bylo vytvoření architektonické studie novostavby Galerie letecké techniky a tradic letectví v Brněnských Medlánkách. Novostavba by měla být začleněna do prostředí stávajícího letiště sportovních letadel. Tomuto projektu předcházel před diplomový projekt, na který jsem se snažil navázat svým návrhem galerie. Řešený pozemek má svažitý charakter na volném terénu odloučen od četnější městské zástavby. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah do krajiny a zároveň hledání jistých referencí přímo v nejbližším okolí. Z dalekých rozhledů z místa stavby do okolí vznikla idea o zachování horizontální linie panoramatických křivek a spolu s prací s terénem a konstrukčním nárokům vznikla myšlenka vlněné krajiny s velko-rozponovou konstrukcí. Z potřeby zastřešit velkorozměrové exponáty v podobě letadel, a letecké techniky se konstrukce a její statické nároky staly startovacím bodem celého návrhu. Konstrukce je vytvořena prostorově příhradovým řešením a dominuje celému výstavnímu prostoru. Halový objekt je provozně i stavebně napojen na zázemí a ostatní využití galerie spolu s konferenčním sálem, kavárnou, studovnou, dílnou a administrativní částí. Jako jeden celek se jeví především při příchodu do areálu letiště, kdy je stavba zastřešena jednolitou organickou plochou, která ze ztrácí v okolním terénu. Samotná galerie však vystupuje z terénu a otevírá se směrem k vzletové a odletové ploše, kde také směřuje k hlavnímu výhledu do okolí. Objekt je také specifický svými vstupy, kde s jako hlavním vstupem je zamýšleno úzkým schodištěm ve střešní části. Tento vstup by měl lidem evokovat přistání letadel, kdy se letadlo při sestupu ponoří nejprve do oblak a následně se vynoří nad krajinou. Tedy člověk se ponoří do střešní plochy a objeví se v krajině, která je nahrazena galerií.
LABORARTORY BRNO
Hegrová, Kateřina ; Chybík, Ondřej (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Na základě řady analýz území byl vytvořen stavební program objektu, a to vytvoření centra architektury přístupného jak studentům, tak odborníkům, a galerijního prostoru s doprovodnými provozy. Projekt je motivován současnou situací na poli architektury. Úkolem je zvýšit povědomí veřejnosti o společenské roli architektury formou výstav i diskuzí. Zároveň vytvořit tvůrčí centrum pro studenty s možností setkávání a spolupráce s odborníky, prostor pro pořádání workshopů, variantně také přednášek, prezentací, atd. Charakter zástavby v okolí vytváří uzavřené městské bloky. Nová zástavba na rušné křižovatce ulic Milady Horákové a Koliště by měla uzavřít pohledově exponované nároží stávajícího bloku. Ztvárnění nároží reaguje na protější třídu Kpt. Jaroše a její směrování, jež určuje "seseknutí" nároží a následnou modelaci hmoty. Navržený objem budovy je reakcí na místo, kde je navrhován, a typologii, kterou v sobě ukrývá.
Autosalon v Jihlavě
Mátlová, Michaela ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bylo navrhnout dvě varianty ocelové konstrukce objektu autosalónu. Půdorysné rozměry konstrukce jsou 35 x 50 metrů. Objekt dosahuje výšky 8,8 m nad okolní terén. Objekt tvoří dvě části. Výstavní část autosalónu bude částečně prosklená a její součástí jsou i kancelářské prostory. Druhou část tvoří přiléhající autodílna. Varianty se liší konstrukcí zastřešení výstavní části autosalónu. Součástí práce jsou dva statické návrhy nosné ocelové konstrukce autosalónu. Vítězná varianta rámové konstrukce obsahuje řešení vybraných detailů a vypracování výkresové dokumentace.
Polyfunkční dům v Brně
Lacinová, Michaela ; Drobníček, Ladislav (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Předmětem zadání bakalářské práce je řešení novostavby polyfunkčního domu v Brně v městské části Líšeň. Terasový dům je navržen ve svahu mezi ulicí Novolíšeňskou a ulicí Josefy Faimonové. Dopravně je napojen na ulici Novolíšeňskou. Velmi svažitý terén byl určujícím z hlediska výhledu na městskou část Brno-Líšeň. Další klíčový prvek, který návrh ovlivnil, je konstrukce bytové části – obytné kontejnery firmy INTECON. Tyto obytné kontejnery tvoří 8 bytových jednotek různých velikostí. Polyfunkční dům je 3 podlažní objekt, se dvěma podlažími bytů a přízemím s polyfunkčními prostory. Tyto prostory jsou tvořeny dvěma obchody, kavárnou, pronajímatelným prostorem, podzemním parkováním, sklepními kójemi pro bytovou část a technickým zázemím pro celý objekt Důležitým prvkem fasády bytové i polyfunkční části je výrazné prosklení. V bytové části ho tvoří velká okna s francouzskými dveřmi, které vedou na terasy jednotlivých bytů. V polyfunkční části ho tvoří prosklené výlohy obchodů a prosklení kavárny. Polyfunkční dům je navržen jako spojení tradičních materiálů a nových technologií, které dohromady představují podstatu moderní architektury.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Sudolský, Filip ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce bylo vytvoření architektonické studie novostavby Galerie letecké techniky a tradic letectví v Brněnských Medlánkách. Novostavba by měla být začleněna do prostředí stávajícího letiště sportovních letadel. Tomuto projektu předcházel před diplomový projekt, na který jsem se snažil navázat svým návrhem galerie. Řešený pozemek má svažitý charakter na volném terénu odloučen od četnější městské zástavby. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah do krajiny a zároveň hledání jistých referencí přímo v nejbližším okolí. Z dalekých rozhledů z místa stavby do okolí vznikla idea o zachování horizontální linie panoramatických křivek a spolu s prací s terénem a konstrukčním nárokům vznikla myšlenka vlněné krajiny s velko-rozponovou konstrukcí. Z potřeby zastřešit velkorozměrové exponáty v podobě letadel, a letecké techniky se konstrukce a její statické nároky staly startovacím bodem celého návrhu. Konstrukce je vytvořena prostorově příhradovým řešením a dominuje celému výstavnímu prostoru. Halový objekt je provozně i stavebně napojen na zázemí a ostatní využití galerie spolu s konferenčním sálem, kavárnou, studovnou, dílnou a administrativní částí. Jako jeden celek se jeví především při příchodu do areálu letiště, kdy je stavba zastřešena jednolitou organickou plochou, která ze ztrácí v okolním terénu. Samotná galerie však vystupuje z terénu a otevírá se směrem k vzletové a odletové ploše, kde také směřuje k hlavnímu výhledu do okolí. Objekt je také specifický svými vstupy, kde s jako hlavním vstupem je zamýšleno úzkým schodištěm ve střešní části. Tento vstup by měl lidem evokovat přistání letadel, kdy se letadlo při sestupu ponoří nejprve do oblak a následně se vynoří nad krajinou. Tedy člověk se ponoří do střešní plochy a objeví se v krajině, která je nahrazena galerií.
LABORARTORY BRNO
Hegrová, Kateřina ; Chybík, Ondřej (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Na základě řady analýz území byl vytvořen stavební program objektu, a to vytvoření centra architektury přístupného jak studentům, tak odborníkům, a galerijního prostoru s doprovodnými provozy. Projekt je motivován současnou situací na poli architektury. Úkolem je zvýšit povědomí veřejnosti o společenské roli architektury formou výstav i diskuzí. Zároveň vytvořit tvůrčí centrum pro studenty s možností setkávání a spolupráce s odborníky, prostor pro pořádání workshopů, variantně také přednášek, prezentací, atd. Charakter zástavby v okolí vytváří uzavřené městské bloky. Nová zástavba na rušné křižovatce ulic Milady Horákové a Koliště by měla uzavřít pohledově exponované nároží stávajícího bloku. Ztvárnění nároží reaguje na protější třídu Kpt. Jaroše a její směrování, jež určuje "seseknutí" nároží a následnou modelaci hmoty. Navržený objem budovy je reakcí na místo, kde je navrhován, a typologii, kterou v sobě ukrývá.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.